Heerlijk. Je bent beland op een inspirerende webshop die jou enorm enthousiast maakt om te willen shoppen. Hebben, hebben, hebben :).
Je ziet items die je liever gisteren al in huis had dan morgen en je humeur krijgt een onbetaalbare boost. Je bent succesvol je winkelwagen aan het vullen met dat 'ik ga lekker' stemmetje in je hoofd en één klik verder in je shopping proces zakt toch je eufforie een beetje want daar komen onderaan de streep toch die verrekte verzendkosten weer.
Om in vakjargon te praten kom jij als bezoeker en tevens potentiele koper, tijdens het afrekenproces terecht in de zogeheten 'koude zone'.
De zone waar vaak de twijfel toe slaat, omdat er om te beginnen nu betaald moet worden en daar bovenop ook nog eens verzendkosten erbij komen, wat toch weer voor wat onzekerheid zorgt tijdens het afrondingsproces van je aankoop.
Het is goed om je te realiseren dat die verzendkosten vaak niets voorstellen als je op zo'n moment ook bewust bent wat je kwijt zou zijn als je de stad in zou zijn gegaan. Of je nou iets voor jezelf nodig hebt, of op zoek bent naar een cadeautje.
Online shoppen geeft je het gemak om op je eigen tempo en tijd alles rustig te bekijken en te overwegen. Precies wanneer het jou uit komt. Tijdens dat avondje bank hangen in je 'huis tuin en keuken kloffie', in de koffie pauze op werk (even lekker in je eigen wereld), of lekker vanuit je bed met een kopje thee naast je. Jij hebt geen ongemak van overvolle winkels en winkelstraten op zaterdag of woensdagmiddag. Jij shopt in alle rust online, precies wanneer het jou uit komt. Alleen al daarvoor is het niet erg om een stukje gemak te kopen, toch?
Daar komt nog bij...
Wanneer je wel offline zou shoppen en je daar de auto voor nodig hebt, ben je vaak meer kwijt aan benzine en parkeerkosten dan die 5,95 dat je aan verzendkosten zou betalen in bijvoorbeeld deze webshop ;-). Daarnaast is het nog maar de vraag of je na het afstruinen van meerdere winkels gevonden hebt waar je toevallig online wel tegenaan bent gelopen.
Verzendkosten dragen ook bij aan de verduurzaming van het transportproces. Veel bedrijven gebruiken deze inkomsten om te investeren in milieuvriendelijke verpakkingsmaterialen en schonere transportmethoden. Denk bijvoorbeeld aan electrisch rijdende bezorgbusjes. Hierdoor draag je indirect bij aan een kleinere ecologische voetafdruk.
En mocht je na het lezen van deze blog toch nog niet helemaal overtuigd zijn... shop dan nog even lekker door tot dat je over die grens van verzendkosten heen bent. Voor je het weet komen al die producten waar jij zo blij van wordt gratis naar je toe :).
Have fun shopping! :D